Dáme vanu? Proč? No protože!

Dáme vanu? Proč? No protože!zdroj: shutterstock.com

Napustit si vanu plnou horké vody a relaxovat. Nic jiného většina z nás po dlouhém dni nechce. Klid, ticho a teplo. A k dlouhým zimním večerům teplá vana tak nějak patří.

Se svíčkou, s nějakou tou vůní a dokonale relaxační náladou. Máte horkou lázeň rádi? A koupete se spíš pro zdraví nebo pro krásu? Nebo jen tak pro samotný požitek z odpočinku?

Přejít na sekci článku:

Je to dobré na zdraví

Pořádná koupel v teplé vodě vám pomůže zlepšit obranyschopnost, uvolní svaly a navíc vám třeba pomůže i zhubnout. Například nedávné studie ukázaly, že pokud si rádi dopřejete alespoň občas horkou lázeň, tak je mnohem větší pravděpodobnost, že zhubnete. Teplá voda navíc podporuje oběh krve a pomáhá posilovat obranyschopnost. Horká koupel slouží často jako první záchrana při nachlazení, naložíte se prostě do vany a pak hned do postele vypotit. Vlastně to působí jako taková malá domácí sauna. Kdykoliv a kdekoliv. A taky se u toho umyjete.

Je to dobré na zdravízdroj: shutterstock.com

Je ale vhodné dodržovat několik základních pravidel:

  • Nekoupejte se déle než zhruba 15 – 20 minut.
  • Horká koupel není vhodná pro těhotné ženy.
  • Není vhodná ani pro ty, kdo mají problémy se srdcem.
  • A je dobré dodržovat hydrataci, takže se před i po koupání pořádně napijte.

No a nezapomeňte si vzít do vany pomocníka. Pokud chcete posílit imunitu a ubránit se nachlazení, tak sáhněte po jehličnanové koupeli od Weledy. Ta pomáhá uvolnit ucpaný nos a příjemnou vůní povzbuzuje a posiluje. Po sportu zase sáhněte po rozmarýnové variantě. Pomůže prokrvit pokožku, přispívá k uvolnění svalů a podporuje celkovou tělesnou regeneraci.