Sdílejte článek z magazínu
Zadejte e-mailovou adresu toho, komu chcete článek poslat. Nakonec napište své jméno, ať dotyčný ví, kdo mu článek zasílá.
Článek už putuje dál, děkujeme za sdílení.

Co nového v kosmetice, zlato

Co nového v kosmetice, zlato Kosmetika se rozvíjí velmi rychle, stále přibývají další a další novinky a je dobré se v nich orientovat.
Renata Ježková
5,0 5
4

Co nového v kosmetice, zlato zdroj: biooo.cz - Mája Ráblová

...se vás manžel asi nikdy nezeptá. Ale to nevadí, i tak je to dobré vědět. Protože kosmetika je segment, který se vyvíjí velmi rychle a o přírodní kosmetice to platí dvojnásob. Někdy je fajn zůstat u starých dobrých klasik a zkušeným okem pohrdavě přejet pseudozázraky a novinky nám bez ustání servírované, někdy ale skutečně stojí za to upustit od svojí zajeté rutiny a vrhnout se po hlavě do neznáma. A abychom věděli, co, kdy, kde, proč a za kolik, měli bychom mít přehled o tom, co se děje, protože jenom dobře informovaný zákazník dovede rozlišit skutečný poklad od navoněné zdechliny. A co je tedy v kosmetice nového?

Přejít na sekci článku:

David a Goliáš

David a Goliáš zdroj: shutterstock.com

Chceme-li zjistit, co je nového, měli bychom mít aspoň trochu povědomí o tom starém, aby nás někdo neopíjel rohlíkem a neprodával nám včerejší noviny. Recyklace je sice věc velmi bohulibá, ale pouze v případě, že vzniká něco nového a lepšího, nikoliv, že nám chce někdo prodat to samé, ale za dvojnásobek. Podíváme-li se tedy pár let zpátky, zjistíme, že se během ekonomické krize trh celkem výrazně proměnil a není od věci na tyto změny reagovat. Protože móda, kosmetika, parfémy a veškeré další zboží, které ke svému životu přímo nepotřebujeme, respektive na něm můžeme nejsnáze ušetřit, zaznamenalo výrazný propad. A ten se nejcitelněji dotkl právě velkých luxusních značek.

Zatímco do té doby bylo slovutné jméno značky zárukou kvality, tak začátek krize ukázal, že kvalita je často to poslední, na čem záleží. Strategie byla většinou taková, že napřed snížíme kvalitu a zachováme ceny a jestli si toho zákazník všimne, tak pak možná snížíme i cenu. Zákazník si tedy většinou všiml, ale láska ke značce byla často silnější než touha po kvalitě, takže zejména kosmetické značky to až tak nepoznamenalo, přestože propad kvality konvenční kosmetiky byl skutečně hrozivý. Ať jsou výsledky z laboratoří jakékoliv, tak levné plnidlo zůstane stále levným plnidlem a pokud v produktech za pár tisíc nalézáme věci jako je sbírka silikonů, ropné deriváty a glycerin, tak je to jednak výsměch spotřebiteli, jednak novinka, o které ale často nebyl zákazník informován a zprávy o reformulacích jaksi chybějí. V případě silikonů jde pak nejen o ekonomické hledisko, ale také o snahu přesvědčit klienta, že pleťový produkt má okamžitý výsledek - co na tom, že ho večer smyjete tamponkem a pleť, celý den uzavřená pod silikonovým nánosem, je v ještě horším stavu než předtím.

Nicméně se tím vytvořil prostor pro něco, co zde před krizí až tolik místa nemělo a co zatím ve větší míře pozorujeme hlavně u potravin. Pro malé producenty přírodní kosmetiky, kterým na kvalitě skutečně záleží, kteří zakládají své podniky z přesvědčení, nikoliv s vidinou rychlého zbohatnutí. Značky, které mají skutečný příběh a za kterými stojí skuteční lidé, které můžete při prezentacích potkat. Kterých se můžete zeptat, proč jsou jejich výrobky takové, jaké jsou. Kterým můžete navrhnout, co vám v sortimentu chybí a pokud se svým nápadem nezůstanete sami, tak se často dočkáte jeho realizace. A kteří jsou často z těch, kdo věří, že dokáží změnit svět tím, že začnou sami u sebe a ve svém podnikání praktikují to, co by chtěli vidět všude kolem sebe.