Sdílejte článek z magazínu
Zadejte e-mailovou adresu toho, komu chcete článek poslat. Nakonec napište své jméno, ať dotyčný ví, kdo mu článek zasílá.
Článek už putuje dál, děkujeme za sdílení.

Jak si jako vegan zařídit domácnost

Jak si jako vegan zařídit domácnost Veganství se netýká jen stravování, ale snaží se minimalizovat jakoukoliv krutost na zvířatech, spadá sem i kosmetický průmysl.
Jana Konečná
5,0 5
5

Přejít na sekci článku:

Veganské certifikáty

Veganské certifikáty zdroj: biooo.cz - Mája Ráblová

Pokud chcete mít 100% jistotu, že je daný produkt netestovaný na zvířatech a zároveň neobsahuje ani žádnou složku živočišného původu vsaďte na certifikáty. Ty vám také ušetří práci, pokud nemáte čas detailně studovat složení jednotlivých přípravků.

Leaping Bunny

Certifikace Leaping Bunny je snad nejznámějším kosmetickým certifikátem. Logo se skákajícím králíčkem označuje kosmetické a drogistické produkty, které nejsou testovány na zvířatech. Nesmí být testována ani žádná z použitých kosmetických ingrediencí a zákaz testování se týká také celé fáze výroby produktu, ne jen jeho finální verze. Tento certifikát se uděluje vždy jen na rok a poté se musí znovu obnovit. Pro jeho dosažení jsou stanoveny přísné podmínky a v průběhu jeho platnosti se provádějí nehlášené kontroly v kosmetických firmách. Tento certifikát vám však neřekne, zda přípravek neobsahuje nějakou živočišnou složku. Proto je třeba ještě prostudovat složení výrobku.

Vegan certifikát

Logo se zelenou slunečnicí a lístkem na písmeni V označuje výrobky, které jsou nejen netestované na zvířatech, ale zároveň neobsahují ani žádnou živočišnou složku. Vegan certifikát se používá i k označování potravin vhodných pro vegany. U produktů označených tímto logem můžete mít tedy jistotu, že neodporují veganské filozofii a jsou bez krutosti na zvířatech.

Kdy tolerovat chybějící certifikát?

To, že kosmetická firma nemá Vegan nebo Leaping Bunny certifikát ještě neznamená, že provádí testy na zvířatech nebo používá ve výrobě živočišné složky. Některé menší firmy nemají dostatek peněz na certifikační proces. Jiné firmy považují certifikáty za zbytečnost a mohou brát dokonce jako urážku, že by si o nich někdo snad mohl myslet, že zvířatům jakýmkoliv způsobem ubližují (tyto firmy poznáte většinou tak, že se v rámci jejich společensky odpovědného marketingu snaží pomáhat zvířatům v nouzi, zapojují se do kampaní proti testování a týrání zvířat). O necertifikované firmě se snažte zjistit co nejvíc - jak je velká, kde působí, kde se angažuje, jak se chová ke svým zaměstnancům? Její firemní kultura a filozofie vám hodně napoví.