Rybí olej pro zdraví

5,0 5
3

Rybí olej pro zdravízdroj: shutterstock.com

Rybí olej má většina z nás spojený s tou nedobře chutnající tekutinou na lžičce, kterou nám nutila maminka pro zdraví. Pokud budete jíst rybí tuk jen tak, opravdu moc příjemně nechutná, za to má ale mnoho pozitivních účinků na zdraví celého těla.Tento prospěšný tuk můžeme do těla dostat skrz zdravý jídelníček bohatý na množství čerstvých ryb, avšak má to několik ale. Za prvé bychom museli jít rybí pokrmy několikrát týdně, za druhé bychom museli sahat po tučnějších druzích ryb (makrela, losos, tuňák) a stejně by to asi nestačilo. Pohodlnější a lepší variantou jsou proto kapsle s rybím olejem. To ale neznamená, že si párkrát týdně nemůžete dopřát čerstvou rybu.

Přejít na sekci článku:

Proč je rybí tuk zdravý?

Rybí tuk je ceněn obzvlášť pro svůj obsah omega- 3 a omega- 6 nenasycených mastných kyselin, obzvlášť kyseliny ikosapenteové (EPA) a kyseliny dokosahexanové (DHA), které si naše tělo nedokáže samo vyprodukovat. Nenasycené mastné kyseliny jsou důležité pro celkový vývoj organismu, růst zdravých kostí i činnost mozkových buněk. Kromě toho je rybí tuk plný vitaminů A a D, které v kombinaci s nenasycenými mastnými kyselinami podporují zdraví pokožky a pomáhají při nejrůznějších problémech jako je ekzém, lupénka a další.

Proč je rybí tuk zdravý?zdroj: biooo.cz - Mája Ráblová

Rybí tuk podporuje zdraví pokožky ‘zevnitř’ i při méně závažných kožních problémech jako je přetrvávající akné a pupínky či naopak suchá loupající se pokožka. Dlouhodobá konzumace rybího tuku dokáže pokožku posílit a ochránit před ne zrovna ideálními podmínkami. Rybí olej se doporučuje dlouhodobě užívat například před pobytem u moře, kde se budeme několik dní v kuse opalovat. Navíc, do jisté míry umí posílit opálení a v kombinaci s pěstícími účinky dopomůže ke zdravě a krásně vypadající pokožce.

Pokud se vyhýbáte živočišným produktům a přesto chcete tělu dopřát prospěšné látky výše jmenované, i pro vás existuje alternativa. Z rostlinných olejů je plný omega- 3 mastných kyselin obzvlášť sezamový a lněný olej, z rostlinných potravin jej nalezneme hlavně v ořechových plodech, konkrétně ve vlašských ořechách, a také chia semínkách.