Výprava do království vůní a olejů

1,5 5
20

Výprava do království vůní a olejůzdroj: biooo.cz

Slunečné dubnové ráno a časné jarní paprsky nás vytáhly ven – směrem do Břeclavi. Společné setkání na pražském hlavním nádraží se zadařilo a my jsme s týmem Biooo.cz vyrazili do sídla společnosti Míča a Harašta – tedy tam, kde se už 25 let vyrábí značka Saloos.

Ujal se nás moc milý pan Harašta – majitel společnosti, ale nejen to – během jeho povídání jsme se dozvěděli, že je také autorem mnoha produktů, o kterých mluví jako o svých dětech. Poutavé vyprávění, do kterého jsme vstupovali s mnoha zvídavými otázkami, nás vtáhlo do příběhů, kde figurovaly kvalitní ingredience, nelehká situace na světovém trhu s rostlinnými oleji a také nadšení. Jestli je totiž něco jisté, tak určitě to, že pan Harašta svou práci opravdu miluje a baví ho neustále řešit všechny ty věci, které s výrobou přírodní kosmetiky souvisí.

Výprava do království vůní a olejů

Saloos už se v dnešní době může chlubit tím, že je největším výrobcem certifikované bio kosmetiky v českých luzích a hájích. Je ale jisté, že dosáhnout takového statutu nebylo vůbec jednoduché. Majitel, který se rozhodne vyrábět přírodní kosmetiku v té nejvyšší kvalitě, se totiž dobrovolně pouští na velmi dobrodružnou a trnitou cestu – Kde sehnat ten nejlepší mandlový olej? Jak vytvořit co nejúčinnější sérum na obličej bez škodlivých konzervantů? Který dodavatel připraví suroviny tou nejšetrnější metodou?

No a jedna z nejzapeklitějších otázek pak je – Jak zákazníkům vysvětlit, proč by měli v té džungli značek upřednostnit právě výrobek Saloos?! Zákonodárci nám všem totiž moc nepomáhají. Nápisy jako „přírodní sérum“, „bioaktivní micelární voda“, „bio olej na tělo“ aj. totiž nacházíme i na výrobcích, které s opravdu přírodní kosmetikou nemají zhola nic společného. Asi nejlepší cestou k opravdu kvalitním nákupů je zkrátka sledovat oficiální certifikace – a nenechat se oklamat „kreativitou“ některých výrobců, kteří tvrdí, že jejich výrobek je „BIO“, ale ve skutečnosti může obsahovat i rezidua pesticidů a těžkých kovů nebo obarvený levný olej. Oproti trhu s potravinami, kde jsou pravidla pro výrobce velmi přísná, čeká tu „kosmetickou džungli“ velmi komplikovaný vývoj.

Ať už jsme panu Haraštovi kladli sebezáludnější otázky, na všechny nám velmi znale odpovídal. Jeho obrovskou výhodou je, že do hloubky rozumí chemii – což není u majitelů kosmetických společností samozřejmostí. Své znalostmi nabité hlavy jsme opatřili ochrannými čepičkami a vyrazili na prohlídku samotné výroby, etiketizace, expedice, skladu ingrediencí a prošli jsme celé to voňavé království do všech koutů. Zhluboka jsme vdechovali mátový éterický olej a vtipná paní u stroje nám říkala, že ona tedy měla rýmu zatím asi jednou za deset let. Nuže, poklady z přírody jsou mocné.

Výprava do království vůní a olejů

Lehké občerstvení nám přišlo k duhu a poté jsme ještě na pár chvil vpluli do povídání o aktuálních novinkách. Pan Harašta vypíchnul dva své oblíbence – neuvěřitelně voňavý rostlinný elixír Squalane & Kamélie se svěží kompozicí myrty, kadidlovníku a bergamotu – no a probrali jsme i protivráskové hyaluronové sérum. Zvědavost pracovala na plné obrátky a hned večer jsme sérum vyzkoušeli. Po nanesení pleť opravdu vyhlazuje díky kombinaci dvou druhů kyseliny hyaluronové – no a cítíte velký rozdíl. Pleť je hebounká jako hedvábí…

A co vy, používáte výrobky od Saloosu? My po té jarní návštěvě Břeclavi téhle značce prostě věříme.

Jak se vám článek líbil?