Obličejová gymnastika

3,0 5
5

Obličejová gymnastikazdroj: pexels.com

Mít věčně mladý obličej bez vrásek, s pevnými konturami, plnými rty a bez nehezkých dvojitých brad je sen snad každé ženy (někdy i muže). Stárnoucí proces je k nám však plus mínus spravedlivý.

Někteří z nás mají takzvaně dobré geny a stárnou trochu pomaleji. Anti-age kosmetika i zdravá životospráva působí spíše preventivně a když už, tak zázraky na počkání rozhodně nedovedou. Někdy se navíc vrásky tvoří, ať se o pleť zvnějšku i zevnitř staráme sebelépe. Je možné, že za tvorbou vrásek stojí nerovnoměrně zatěžované svaly v obličeji. Proto, než se rozhodnete svoji tvář vystavit skalpelu plastického chirurga, dejte šanci obličejové gymnastice.

Obličejová gymnastika nebo také obličejová jóga se zaměřuje především na hlavní obličejové svaly, které jsou nejčastěji používány. Vychází z toho, že při běžné mimice zapojujeme a uvolňujeme jen některé svaly. Tam, kde jsou svaly až přetěžovány, mohou vzniknout vrásky a rýhy. Tam, kde mimickým svalům moc zabrat nedáme, pokožka postupně ochabuje.

Proč cvičit i obličejem?

Procvičování obličejových svalů funguje na stejném principu jako cvičení ostatních partiích těla. Cíleně jsou uvolňovány a stahovány určité svalové skupiny. Svaly se zpevňují a vypínají tak i pokožku. Také se pleti dostane kvalitnějšího prokrvení a většího přísunu kyslíku i dalších živin. Zrychluje se taktéž látková výměna – škodlivé látky jsou nahrazeny těmi prospěšnými. To vše pak přispívá k viditelnému omlazování pleti. Při pravidelném každodenním procvičování obličejových svalů se vám brzy dostane odměny v podobě vypnuté a prozářené pleti, krásně vykreslených kontur v obličeji, zářících očí a pevnějších rtů.

Procvičování obličejových svalů není vhodné pouze tehdy, když se chcete zbavit vrásek nebo jim předcházet. Může vám pomoci vypnout povadlou pokožku v obličeji po rychlém úbytku váhy nebo trochu zmírnit některé asymetrické rysy. Obličejová gymnastika spolu s masážemi napomáhá také obnovit hybnost svalů v obličeji po mozkové mrtvici.

Ideální je věnovat obličejové gymnastice 10 minut každý den, v tom nejideálnějším případě i dvakrát denně. Cviky je vhodné provádět s perfektně odlíčenou a očištěnou pletí. Pamatujte – cvičení pleť prokrví a zahřátím se i trochu otevřou póry, tak by byla škoda, kdyby se během omlazující procedury zanášely zbytky make-upu, potu a každodenními nečistotami. Po důkladném očištění pleti naneste regenerační olej nebo svůj oblíbený anti-age přípravek. Obličejovou gymnastiku je skvělé spojit třeba s nějakou omlazovací kúrou v podobě pleťových sér nebo pokud svůj obličej procvičíte před aplikací masky, mimo jiné zefektivníte i její účinnost díky lepšímu vstřebávání účinných látek.

Cvičení na posílení obličejových svalů

A teď už k samotným cvikům. Existuje opravdu velké množství cviků, takže si popíšeme jen ty nejzákladnější. Proti vráskám na čele opakovaně zvedejte obě obočí. Vrásky kolem očí (takzvané kohoutí stopy) můžete zmírnit tak, že ukazováčky zlehka přiložíte na vnější hranu očního oblouku, přes vnější koutek oka směrem ke spánkům. Přes mírný odpor ukazováčků otevírejte a zavírejte oči. Pro plnější rty a na potlačení nosoretní rýhy či vrásek nad horním rtem je nejúčinnějším a také nejmilejším cvikem špulení rtů do imaginárního polibku.

Hned po cvičení váš obličej nemusí vypadat zrovna překrásně. Prokrvení samozřejmě doprovází i začervenání. Některé vrásky se vám také mohou dočasně prohloubit či vytvořit. Na druhou stranu téměř okamžitě začne i rychleji proudit lymfa, takže případné otoky by vám měly mizet před očima. Pokud cvičení budete provádět pravidelně, prvních výsledků si můžete všimnout už po 14 dnech. Výsledky, které zaznamená i vaše okolí, se obvykle dostavují až za měsíc. Závisí to však na stavu i stáří pleti. Pokud je vám kolem 30, můžete první výsledky vidět už za týden, čím je pleť starší, tím pomalejší je i její regenerace. Pokud s cvičením přestanete, omlazený obličej si ještě zhruba měsíc užijete, ale postupně začne pokožka znovu ochabovat úplně stejně, jako když přestanete s klasickým posilováním svalů celého těla.

Jak se vám článek líbil?