4 tipy pro správné opálení

0,0 5
1

4 tipy pro správné opálenízdroj: shutterstock.com

Cílené opalování není úplně tím nezdravějším, co můžete pro svoje tělo udělat. Opalování ničí pokožku, urychluje její stárnutí, navíc často sluneční paprsky narušují ochrannou vrstvu a kůži vysušují a dehydratují. Opalování může způsobovat i rakovinu kůže. I tak ale... položit se na pláži a nachytat něco toho slunečního bronzu, není vůbec špatné. Jako opálené navíc budete vypadat hubenější a tak nějak krásnější. Aristokratická běloba taky není pro každého. Takže jak na zdravé a bezpečné opalování?

Přejít na sekci článku:

Vždycky s opalovacím krémem

Vždycky s opalovacím krémemzdroj: shutterstock.com

Pokud už se chcete opalovat, tak opalovací krém je nutností. A u moře opravdu raději sáhněte po vysokém faktoru, samozřejmostí by mělo být SPF minimálně 20, v prvních dnech raději pro jistotu SPF 40 nebo SPF 50. Příznivci opalování se sice často bojí, že se s vysokým SPF neopálí. To ale není pravda, kůže se sice bude zbarvovat pomaleji, ale o to bezpečněji. A pravdu vám rychlé opálení stojí za tu rakovinu kůže, co možná za pár let přijde? Takže opalovací krém je bez diskuze.

Není ale nutné sahat po opravdu maximální ochraně. Na trhu můžete sice najít i opalovací krémy s faktorem 50+, ale průzkumy ukázaly, že u takto vysoké ochrany na SPF faktoru až tak nezáleží. Mnohem více je důležitá totiž aplikace. A pokud opalovací krém nanášíte správně, tak i SPF 40 poskytuje dostatečnou ochranu. Takže nanášejte opalovací krém v dostatečném množství, minimálně půl hodiny před vystavením se slunci a mazání pravidelně obnovujte, ideálně po dvou hodinách nebo po každém koupání.