Přírodní kosmetika - méně je více

5,0 5
6

Přírodní kosmetika - méně je vícezdroj: shutterstock.com

Přírodní kosmetika má jistě pár specifik. Některá jsou výrazná, některá méně, ale vesměs se dá říct, že jsou značky, u kterých na první pohled ani nezaznamenáme, že jde o přírodní kosmetiku, snad až ve chvíli, kdy luštíme složení nebo zahlédneme certifikát. Značky jako Coslys, Lavera nebo Logona se skutečně snaží vyjít vstříc co nejširšímu počtu zákazníků a díky nim je právě možné naprosto bezbolestně a pomalu měnit náš konvenční kosmetický arzenál za přírodní prakticky kus za kus.

Pak jsou ale jiné značky, u kterých podobnost s jejich konvenčními protějšky dost pokulhává. A z velké části jde o značky dražší, luxusní, takzvaný přírodní high-end, které lze (minimálně cenou) srovnávat se slovutnými jmény z parfumerie. Tím ale veškerá podobnost často končí a zmatený spotřebitel se ptá - To skutečně taková luxusní značka nedokáže vyrobit noční krém? Protože ten nejvíce do očí bijící rozdíl je často v počtu nabízených produktů. Tak co myslíte - dokáže nebo nedokáže?

Přejít na sekci článku:

Ranní, denní, oční, noční…

Projdete-li mezi regály luxusních značek v parfumerii, zjistíte, že prakticky není denní doba, na kterou bychom nenašli kosmetický přípravek. A nejen doba, ale také místo na obličeji či na těle, věk, typ pleti… Občas má člověk pocit, že chybí už jen série krémů označených dny, jak tomu je občas u spodního prádla. Nejnovější kosmetické trendy pak doporučují různou kombinaci přípravků, ale většina značek se více méně shodne v tom, že naše kosmetická rutina by měla vypadat asi nějak takto - ranní čistič, tonikum, sérum, denní krém, oční krém, krém na krk a dekolt (je-li vám přes 30), odličovač na oči, odličovač na obličej, večerní čistič, tonikum, večerní sérum, noční krém a nějaké ty masky.

Ranní, denní, oční, noční…zdroj: shutterstock.com

Takže to takhle hezky používáte a jednoho krásného dne se rozhodnete, že chcete za svoje peníze něco přírodnějšího. Ale ouha… Narazíte sice na značku, která vypadá i stojí jako luxusní, ale nabídne vám možná tak půlku arzenálu a to ještě kdo ví jestli. Takže kde udělali soudruzi chybu…? To si opravdu máte koupit čistič, tonikum a JEDEN krém? A co oči a krk a co nějaké sérum a vždyť přeci pleť v noci regeneruje, tak potřebuje speciální výživu a ne to samé, co přes den… no, to je fakt šlendrián, táto, pojď, jdeme domů. Takže slabší a rozmařilejší povahy v tomto bodě často končí, ty přemýšlivější a spořivější začínají chápat, že možná věci nebudou až tak úplně takové jak to psali minulý měsíc v Cosmopolitanu.

Protože ono to skutečně není tak, že by nějaká - jakákoliv - značka nedokázala vyrobit noční krém. Nebo oční nebo víkendové sérum. Ale z nějakého důvodu ho nedělají. A ten důvod bývá většinou skrytý v tom, co se nazývá filosofie značky. Skuteční filosofové toto označení neslýchají rádi, ale v případě minimálně některých přírodních kosmetických značek skutečně mohou udělat s klidem výjimku, protože to slovo je užité přesně v souladu s jeho původním významem - láska k moudrosti. V tomto případě jde o lásku k moudrosti matky přírody.