Přejít na sekci článku:
Pozitivní energie
zdroj: shutterstock.com
Je asi každému jasné, že pokud od druhého člověka budeme něco chtít, tak se budeme cítit o moc lépe, když nám to dotyčný s radostí poskytne, než když ho budeme muset přemlouvat, manipulovat nebo uplácet. V mnoha případech pak výsledek totálně ztratí na ceně. A to je právě síla pozitivní energie. Přestože je vůči tomu mnoho lidí skeptických (a mnoho jiných to zase na druhou stranu neúměrně přehání, abychom byli spravedliví), tak prostě není jedno, za jakých podmínek věci vznikají, kdo s nimi přichází do styku a kdo vám je prodává. Myšlenka a záměr mají velkou sílu vždycky, nikoliv pouze v případě, kdy se nám to hodí. A je tomu tak i u kosmetiky.
Takže najdeme značky, které vzniknou z čistého idealismu, nadšení nebo jako realizace dětského snu. Tak jako česká konopná manufaktura Delibutus nebo rakouský Eliah Sahil. Když potkáte zakladatele, tak můžete mít pocit, že jsou trochu z jiného světa. A pak vám dojde, že z nějakého hezčího. Ale zároveň jsou ekonomicky úspěšní a jejich firmy často porušují všechna zavedená pravidla byznysu, protože jim třeba nepřijdou dost etická, a stejně jim to funguje. A fungují i jejich výrobky a přestože ten pozitivní náboj není nic, co by vám okamžitě dokázalo vygumovat vrásky z obličeje, tak podle obliby produktů je jasné, že za tím bude asi víc než pozitivně naladěný majitel. Na nefunkčních produktech firmu nepostavíte, i kdybyste byli sluníčkoví až na půdu.
Ono totiž jde o to, že pokud něco děláte rádi, tak to většinou děláte i dobře. Pokud vám záleží na lidech, tak seženete schopné zaměstnance nebo spřízněné duše. A pokud svému produktu věříte, tak ho dokážete prodat. Může se zdát, že se to musí týkat pouze malých značek, kde si majitel obstará všechno od shánění surovin až po finální prodej, ale ono to tak není. To, že je mnoho firem, které ekonomicky vyrostly a tato jiskra se z nich ztratila, neznamená, že to je nezbytně nutné. Ano, možná to stojí víc práce, ale spíš jde o to, aby firma měla jasnou filosofii, které se drží. A že to jde i velkém je vidět třeba u Dr.Bronnera nebo v Numi. Jako zákazníkovi by mi nemělo být jedno, komu dávám své peníze a za co. Pozitivní energie a podnikatelská etika jsou přidané hodnoty, které možná nejsou vidět hned na první pohled na obale, ale díky kterým má produkt ještě další rozměr, který rozhodně není zanedbatelný.