Hubnutí na počkání se zelenou kávou?

5,0 5
2

Zelená kávazdroj: shutterstock.com

Chcete snadno a rychle zhubnout bez nutnosti diety či náročného pohybu? Začněte konzumovat extrakt ze zelené kávy! Tak zhruba toto sdělení podsouval milionům Američanů doktor Mehmet Oz ve své televizní show. Odvolával se na svou ‘studii’ při které 16 zúčastněných zhublo průměrně 10 kilogramů během 22 týdnů. Bez diety, bez pohybu. To nevypadá moc důvěryhodně, že? A také že nebylo. Americká Federální obchodní komise (FTC) se s doktorem Oz soudí za nepravdivá tvrzení poskytující lidem falešnou naději. Proto se vlastně není čemu divit, že lidé po celém světe toužící po úbytku váhy jsou k zelené kávě hodně nedůvěřiví a spíše než úbytek váhy očekávají podvod.

Každému rozumně uvažujícímu člověku asi musí dojít, že pokud chce výrazněji zhubnout, musí udělat víc, než jen začít konzumovat pilulky. Chce to změnit jídelníček i stravovací návyky, začít se více hýbat a pak možná mohou na řadu přijít nějaké ty potravinové doplňky, které jeho snažení podpoří. Očekávat od pilulek zázraky na počkání je hodně naivní, ale mnoho lidí prostě a jednoduše propadne reklamě a vidině štíhlého těla, neposlouchá svůj selský rozum a mnohdy končí rozčarováni a lehčí akorát tak o pár tisíc. Tím ale nechceme zelenou kávu a jakékoliv preparáty z ní hanit, to v žádném případě. Káva v surovém stavu obsahuje spoustu prospěšných látek a je i zdravá, jen k ní, jako potravinovému doplňku, je dobré přistupovat s jistými rezervami.

Přejít na sekci článku:

Nestačí jen ‘zobat’ zelenou kávu!

Mnozí lidé si opravdu naivně myslí, že zelená káva či její extrakt jsou zárukou štíhlého těla a také tak k potravinovému doplňku přistupují. Prostě jej jen zobou a čekají, kdy se stane ten zázrak. Ale nestane se nic, pokud dotyčný nezmění své návyky a dokud se nezačne hýbat. Ale i při zvýšené tělesné aktivitě a vhodné dietě jsou hubnoucí účinky silně idindividuální, neboť každý jsme jiný a každý organismus reaguje rozdílně. Na co bychom ale při užívání zelené kávy jako podpůrného doplňku pro hubnutí neměli zapomínat?

Zelená kávazdroj: shutterstock.com

1 Rozhodně nepodceňujete pohyb, ten je pro zdravou štíhlou postavu nejdůležitější. Extrakt ze zelené kávy sice obsahuje vysoký podíl kyseliny chlorogenové (CGA) a kofeinu, které brání přeměně cukru na tuky a také zlepšují odbourávání již uložených tuků, ale aby vše fungovalo tak, jak má, je důležitý pravidelný pohyb. Jinak hrozí, že se podkožní tuk pouze přesune do našich útrob a jater, kde působí mnohem nebezpečněji, než ‘na povrchu těla’.

2 Stejně naivní jako očekávat hubnutí bez pohybu je čekat, že zhubnete, přestože denně jíte husté omáčky se šesti, mastná smažená jídla a nevyhýbáte se ani alkoholu. Pokud chcete zhubnout, zařaďte do svého jídelníčku co nejvíce ovoce a zeleniny, vyhněte se cukrům, slazeným nápojům a pečivu. Jezte pravidelně malé porce, ale klidně i 5- 6x denně.

3 Když už začnete konzumovat kávu v jakékoliv podobě, rozhodně nezapomínejte, že odvodňuje. Víc než kdy jindy proto dbejte na pravidelný pitný režim, jinak vám hrozí bolesti hlavy a nevolnost. Pijte nejlépe čistou vodu ochucenou třeba citronovou šťávou či lístky čerstvé máty nebo bylinný čaj.

4 Nic se nemá přehánět, a to platí i v případě zelené kávy. Pokud užíváte kapsle, máte dávkování určeno na obale. Jestliže ale konzumujete kávu v tekuté podobě, nepijte víc než dva šálky denně. Zelená káva obsahuje až 2x více kofeinu, než ta pražená, a vám by se tak mohlo stát, že byste se jednoduše předávkovali.