Nespavost

5,0 5
3

Nespavostzdroj: shutterstock.com

Spánek, jak známo, posiluje, říkala paní Kropáčková Machovi a Šebestové, když přišli vyléčit svého spolužáka, aby s nimi mohl do zoo na klokany a opice. A měla pravdu. Nespavost, nekvalitní nebo přerušovaný spánek a následná spánková deprivace jsou poměrně seriozní problémy, které bychom neměli ignorovat. Pokud dva dny paříte a nespíte, tak vám dojde okamžitě, že něco není v pořádku a tělo si o spánek řekne dost nevybíravě a doženete to. Ale pokud trpíte dlouhodobě poruchami spánku, probdíte půlku noci nebo spíte výrazně méně, než byste potřebovali, dřív nebo později si tělo svoji daň vybere. Bohužel většinou jinde a jinak, než bychom čekali. Spíš než výraznou únavou se totiž nedostatek spánku projeví daleko častěji sníženou imunitou, psychickou nepohodou, depresemi, úzkostmi, poruchami koncentrace nebo zhoršením všech našich chronických problémů.

Přejít na sekci článku:

Spěte s Bachem

Děti prý spí dobře u Mozarta, vy zkuste raději Bacha. Ale ne Johanna Sebastiana (zvlášť, pokud máte sklony k depresím :-) ), ale Edwarda. Bachovky jsou nejjemnější, ale stále velmi účinný prostředek, jak zkvalitnit spánek nebo odstranit problém s nespavostí. Vybrat si můžete buď hotovou směs, ale pokud máte alespoň přibližný pojem o tom, co vás trápí, zkuste si najít vhodnou jednodruhovou esenci, které bude lépe cílená na váš momentální stav. Jde o to, že problém se spánkem bývá dost komplexní a bylo by třeba, abyste to rozklíčovali na vědomé úrovni, protože jen tak dokážete předejít problémům i v budoucnu. Takže výběr bachovek vás donutí se na problém zaměřit, začít o něm přemýšlet, hledat řešení a samotné květové esence vám pak na emocionální úrovni pomohou tohoto řešení snadněji dosáhnout.

Spěte s Bachemzdroj: shutterstock.com

Pokud si přece jen nejste jisti, tak zvolte Krizovou esenci noční nebo Kombinovanou esenci spánek od Les Fleurs de Bach. Nebo si s nám prohlédněte pět nejčastějších esencí, které mohou řešit problémy se spánkem.

1Aspen (Topol osika) - vhodný při strachu z neznámých příčin, úzkostech a záchvatech. Zejména v případech, kdy vás při ulehnutí zachvátí neurčitý pocit, že “něco je špatně”, “něco se stane”, máte pocit, že jste něco opomněli nebo nedořešili, ale nevíte přesně, co vlastně… Pomáhá i u nočních můr nebo při náhlém procitnutí ze zlého snu.

2Vervain (Sporýš, Verbena) - zejména v případech, kdy jsme plně ponořeni do nějaké činnosti, na něčem pracujeme a jsme plni nadšení, odhodlání, máme jasnou představu, jak mají věci vypadat a běžet...až z toho nemůžeme spát.

3White Chestnut (Bílý kaštan) - lehnete si a v hlavě se vám spustí vír myšlenek, který nedokážete zastavit, probíráte kolem dokola všechno, co se stalo, stane a stát mohlo. Běží ve vás vnitřní monolog, který nedokážete utišit.

4Walnut (Vlašský ořech) - vhodný v situacích, kdy se obáváme nějaké změny, čeká nás situace nebo událost, která nás děsí nebo znejistí. Případně bychom rádi nějakou změnu podnikli, ale něco nám brání, nedokážeme se k tomu odhodlat a překročit vlastní stín.

5Impatiens (Netýkavka) - nervozita, netrpělivost, ukvapenost, spěch. Podrážděnost a neklid. A nic z toho neodezní ani v momentě, kdy se uložíte ke spánku a vy se neklidně převalujete v posteli a vyhlížíte východ slunce…