Sdílejte článek z magazínu
Zadejte e-mailovou adresu toho, komu chcete článek poslat. Nakonec napište své jméno, ať dotyčný ví, kdo mu článek zasílá.
Článek už putuje dál, děkujeme za sdílení.

Anti nemusí být špatně

5,0 5
3

Přejít na sekci článku:

K jídlu

K jídlu zdroj: shutterstock.com

Antioxidanty na sebe nemusíte jenom mazat, můžete je i jíst. Tak posilujete pleť zevnitř, ale nejen to. Zároveň posilujete celé tělo a organismus chráníte proti volným radikálům. Pravidelná konzumace antioxidantů dokáže částečně ochránit i proti civilizačním nemocem, jako je například rakovina.

Antioxidační schopnosti jsou často spojovány s exotickými plody a s tzv. superpotravinami. Ale nenechte se zmást, silné antioxidanty možná rostou na zahrádce i vám. Mezi výrazné antioxidanty patří například brokolice, mrkev nebo obyčejná jablka, dále pak i špenát a další listová zelenina. Silnými antioxidanty je také veškeré ovoce, které obsahuje velké množství vitaminu C, jako je citron. Antioxidační účinky má i rakytník a veškeré lesní bobule, jako jsou maliny, borůvky, brusinky nebo ostružiny.

Zatímco místní ovoce a zeleninu si můžeme utrhnout rovnou ze zahrádky, tak exotické ovoce je lépe konzumovat v sušené podobě jako doplněk stravy. Mezi pověstné antioxidanty patří například acerola, goji nebo acai berry. S těmito sušenými plody si můžete posypat svou každodenní ranní kaši nebo je přidejte do smoothie. Jsou plné vitaminu C i antioxidační síly. A určitě nezapomínejte pít dostatek antioxidačního zeleného a bílého čaje!