Sdílejte článek z magazínu
Zadejte e-mailovou adresu toho, komu chcete článek poslat. Nakonec napište své jméno, ať dotyčný ví, kdo mu článek zasílá.
Článek už putuje dál, děkujeme za sdílení.

Co nového v kosmetice, zlato

5,0 5
4

Přejít na sekci článku:

Trendy a nové směry v přírodní kosmetice

Trendy a nové směry v přírodní kosmeticezdroj: shutterstock.com

Kam se tedy současná přírodní kosmetika ubírá? Můžeme říct, že obecně se celý segment kosmetiky a parfémů posouvá stále blíže k přírodě, jednak proto, že mezi přírodní kosmetikou je mnoho značek, které jsou malé a tudíž dynamičtější, jednak proto, že i konvenční kosmetika začíná chápat, že laboratoře mají své limity a že často to, co dlouho vyrábíte a cizelujete, má nakonec stejný účinek jako támhle někde vylisovaná šťáva nebo olej. A že příklon ke skutečné kvalitě a autentičnosti se už dostává od jídla i do dalších oblastí. Proto je většina nově vznikajících značek buď zcela přírodních nebo semipřírodních. Velmi výrazně je to vidět u parfémů, kdy se do vod čistě přírodních vůní začínají vrhat i ostřílení rutinéři, kteří mají na kontě známé parfémy slovutných značek. Protože je to prostě výzva a také trend, který má velký komerční potenciál.

Velké a tradičnější značky přírodní kosmetiky jako jsou Lavera, Coslys nebo třeba Logona zase sází na to, že stále více lidí hledá přírodní alternativu běžné péče a snaží se nabízet produkty co možná nejpodobnější těm konvenčním. Šampony a sprchové gely pění, krémy mají lehkou texturu a snadno se vstřebávají, dělení a typy produktů jsou takové, na jaké byly zákazníci po léta zvyklí u jiných značek. Pomaleji, ale i tak značně dynamicky, se mění i segment přírodní dekorativní kosmetiky, takže i ta už vyrovnává náskok, který před ní ta konvenční dlouho měla. Například kompletně inovovaná dekorativní řada Lavera si vůbec nezadá s konvenčními značkami, až na to, že pleti kromě optického vylepšení přináší i přidanou hodnotu v podobě naprosté nezávadnosti a péče.

Spotřebitel tedy už není stavěn před dilema, jestli volit kvalitu a uživatelskou příjemnost nebo pozitivní vliv na zdraví. Dalším nezanedbatelným faktem je to, že zejména přírodní kosmetika reflektuje snahu o trvale udržitelný životní styl a většina značek vyznává filosofii, že chceme-li vidět ve světě změny, musíme je napřed provést u sebe. Proto je etika v podnikání a při výběru ingrediencí často na prvním místě, i když to je v přímém rozporu s tím, co se až doteď často proklamovalo jako nejefektivnější. A kupodivu prosperují tyto značky často lépe, než ty s propracovaným byznysplánem a silným kapitálovým zázemím. A zákazník může volit mezi produktem, jehož pozadí nevidí, nebo produktem, u kterého si je jistý, že je v souladu s jeho životním přesvědčením. Máme na výběr, a tudíž už nemáme výmluvy. Ano, nejspíš nezachráníme svět, když si koupíme fair trade bambucké máslo místo nivey. Ale když si spočítáme, kolik takových drobných rozhodnutí denně činíme, možná budeme překvapeni. Cesta na tisíc mil vždy začíná prvním krokem.