Přejít na sekci článku:
Holení – nutná hygienická záležitost, nebo důmyslný marketingový tah?
zdroj: shutterstock.com
Trendu odhalování čím dál větších ploch těla začali ve velkém využívat marketéři a všichni prodejci žiletek, holících pěn, epilačních vosků a podobných vychytávek. V devadesátých letech zažily tyto odchlupovací prostředky velký boom i v České republice a výrobci se předháněli, kdo přijde s co nejlepším a nejoriginálnějším výrobkem, ať už co do vůně, formy, či způsobu použití. Největší novinkou se v tomto období staly depilační krémy a pěny, které slibovaly bezbolestné a prakticky bezpracné odstranění chloupků. Fungovaly na chemické bázi a kromě příšerného smradu s sebou přinášely i časté podráždění a alergické reakce.
Samozřejmě, pocit čerstvě oholených a hladkých nohou je bezvadný. Někdy se nám ale holit nechce a děláme to jen kvůli tomu “co by si pomysleli ostatní”. Pokud ale dodržujeme hygienická pravidla, není na tělesném porostu vůbec nic špatného. V posledních dvou letech začínají vyrážet do ulic první neoholené vlaštovky a i mezi celebritami se jich pár objevilo. Snad se tedy blýská na časy, kdy bude holení nebo neholení svobodným rozhodnutím každého člověka, aby si sám zvolil, jak se cítí nejlíp, bez toho, aby si ostatní za jeho zády mumlali něco o feministkách a hipících.