Jídelníček podle typu pleti

5,0 5
2

Přejít na sekci článku:

Mastná a problematická pleť

Mastná a problematická pleťzdroj: shutterstock.com

Pokud jde o jídelníček pro mastnou pleť, je často hodně pozornosti věnováno spíše doporučení, co nejíst. Třeba smažená jídla zvyšují mastnotu pleti. Stejně tak další mastné, solené nebo příliš sladké pokrmy. Existují ale také potraviny, které dokáží nadměrné maštění pleti regulovat.

Jezte hodně vlákniny. Skvělé jsou například ovesné vločky. Vláknina v nich pomáhá zbavovat organismus škodlivých látek a obsažený zinek zase pokožku posiluje proti vnějším vlivům. Mezi oříšky a semínky si s mastnou pletí vyberte mandle nebo dýňová semínka. Ta dodávají pokožce zinek, působí tak proti tvorbě akné a pupínků a posilují pleť zevnitř.

Mastná pleť by se měla zaměřit na konzumaci citrusů. Nejen pomerančů, ale také grepů nebo citronů. Dodávají pokožce vitamin C a pomáhají ji ochraňovat proti nadměrnému maštění a proti vnějšímu poškození. Mezi dalším ovocem si s mastnou pletí vybírejte to s vysokým obsahem antioxidantů, třeba maliny, ostružiny a další lesní bobule.

Zatímco u suché pleti se zaměřte spíše na dodání vody do organismu a její udržení v těle, tak u mastné pleti si můžete dopřát i výrazně močopudné a vodnaté druhy zeleniny a ovoce. Skvěle například působí třešně, hrozny, hrušky nebo meloun. Na pití je výborný kopřivový čaj.

Máta je účinným prostředkem pro snížení nadměrné úrovně testosteronu v těle. Právě testosteron bývá totiž odpovědný za vznik nedokonalostí a za nadměrné maštění pleti. Konzumace máty, například v podobě mátového čaje, může zlepšit a normalizovat produkci kožního mazu.

A jezte hodně vitaminu B. Ať už v podobě doplňků stravy, tak i jako součást běžných jídel. Vitamin B najdete například v listové zelenině, dále v ředkvičkách nebo brokolici. Skvělým zdrojem jsou také kvasnice a arašídy.