Hemoroidy – jak se jich zbavit jednou pro vždy

4,2 5
6

Přejít na sekci článku:

Výživa na obranu proti hemoroidům

Výživa na obranu proti hemoroidůmzdroj: biooo.cz - Mája Ráblová

Pokud trpíte zácpou, je nutné ji co nejdříve řešit, dokud se k ní nepřidají i hemoroidy. Pokud už se tak stalo, je potřeba tento problém řešit obzvlášť intenzivně a nejlépe nasadit do boje více různých zbraní. Vrozené křehké žíly a cévy je třeba posilovat užíváním bylin, doplňků obsahujících rutin a křemík.

  • Lněná semínka – mají vysoký obsah vlákniny, pročišťují stěny střev a zároveň vám dodají potřebné omega-3 nenasycené mastné kyseliny. Abyste z nich však získali maximum, je důležité je konzumovat rozemleté, jinak projdou trávicím traktem prakticky bez povšimnutí.
  • Bylinné čaje – střeva pomáhají rozpohybovat také pampeliška a kopřivy, kterých je zrovna teď všude plno. Můžete si z nich připravit čerstvý čaj, či je přidat do salátů, polévek, smoothie, nebo třeba kopřivový špenát? Při dlouhodobých problémech se zácpou sáhněte po ajurvédské čajové směsi Triphala. Pomáhá nejen při problémech se zažíváním, ale urychluje také odplavování škodlivých látek z těla a je proto výborná i při pravidelných detoxikačních kúrách, při vysazování antikoncepce, či problematické pleti. Čaj z ostropestřce mariánského reguluje trávení a napomáhá regeneraci jater. Zabraňuje tak městnání krve a posiluje jejich detoxikační funkci. Pro jednorázovou pomoc se zácpou si uvařte čaj ze seny. Působí jako účinné projímadlo. V tomto případě však senu neužívejte dlouhodobě, podobně jako u konvenčních projímadel by si střeva postupně na její účinky zvykla a zlenivěla by. Čaje z třezalky a pohanky jsou bohaté na křemík i rutin, které se starají o křehké žilní a cévní stěny. Zkuste zařadit i pohanku samotnou. Co takové pohankové rizoto?
  • Vláknina – zvyšte přísun zeleniny a ovoce přirozeně bohatých na vlákninu. Z počátku můžete vlákninu doplňovat i za pomocí psyllia nebo jablečné vlákniny.
  • Probiotika a prebiotika – probiotika pomůžou osídlit střeva prospěšnými bakteriemi, které přispějí k pravidelnému a snadnému vyprazdňování a také vám zvýší imunitu. Prebiotika slouží těmto prospěšným bakteriím jako potrava.
  • Omezte nevhodné potraviny a zvyšte spotřebu těch vhodných – je dobré se vyhýbat nadměrné konzumaci sladkostí, pečiva a obecně všech průmyslově zpravovaných potravin. Vaše zažívání nepotěší ani nadměrná konzumace masných a mléčných výrobků. Naopak si dopřejte dostatek potravin podporujících játra a zažívací systém, jako je například brokolice, zelí, mrkev a kysané zelí, které pomáhá proti zácpě a je také plné vitaminu C.