Jídelníček pro zdravé vlasy

4,5 5
11

Jídelníček pro zdravé vlasyzdroj: shutterstock.com

Vlasy a jejich kvalita jsou z velké části ovlivňovány tím, co jíme. Stejně jako kvalita pleti. A nedostatek některých látek v těle se vždy podepíše na kvalitě vlasů. Drastické diety a špatné stravování tak často vedou k padání vlasů, ke slabým a lámavým vlasům nebo k hřívě bez lesku a života. Pro krásné vlasy můžete v každé lékárně koupit tašku plnou doplňků stravy, které vám slíbí hebčí, silnější a krásnější hřívu. Co takhle ale před tím, než utratíte v lékárně tisíce, se zaměřit na jednotlivé potraviny, které vám s vlasy pomůžou?

Přejít na sekci článku:

Když vám vlasy padají

Proti padání vlasů je nejznámější taková svatá trojice doplňků. Biotin, pantenol a zinek. Všechny tři látky by měly pomáhat proti padání vlasů, posilovat vlasové kořínky a podporovat růst nových vlasů. A tak je najdete v kdekterých tabletách pro krásné vlasy. Víte ale, kde tyto zázračné látky najít přirozeně v potravě?

Když vám vlasy padajízdroj: shutterstock.com

Řecký jogurt. Málo se to ví, ale takový jogurt řeckého typu je přímo potravou pro krásné vlasy. Obsahuje totiž velké množství vitaminu B5, neboli kyseliny pantothenové. Ta pomáhá proti řídkým a jemným vlasům, podporuje růst nových vlasů i zabraňuje jejich vypadávání a lámání vlasového vlákna.

Vajíčka. Biotin, neboli vitamin H, zase najdeme ve větším množství ve vejcích, přesněji ve žloutku. Nedostatek biotinu v těle se projeví právě na kvalitě kůže i vlasů a může vést i k nadměrnému padání vlasů. Významným zdrojem biotinu jsou také kvasnice nebo ořechy.

Skořice. Tu můžeme většinou najít v šamponech a kúrách, které se používají při řídnoucích vlasech. Skořice prokrvuje a posiluje vlasové kořínky. Stejné účinky má ale i ve stravě, zlepšuje cirkulaci krve, prokrvuje celé tělo a podporuje kvalitu vlasů.