Jídelníček pro zdravé vlasy

4,7 5
19

Přejít na sekci článku:

Maso, čočka, mrkev

Maso, čočka, mrkevzdroj: shutterstock.com

Může se vám to líbit, nebo ne, ale vegetariánství a veganství je velmi často spojeno s nadměrným padáním vlasů. Stejně tak padáním vlasů může skončit jakákoliv jiná dieta nebo některá z poruch příjmu potravy, jako je bulimie a anorexie. Na vině je většinou nedostatek minerálů, které mají na starosti kvalitu vlasů, především jde o železo a zinek. Takže na čem si pošmáknout, pro krásné vlasy?

Maso. Prostě to tak je. V mase najdete proteiny, které jsou odpovědné za růst nových vlasů, vhodné je volit spíše netučné druhy, jako je například krůtí nebo kuřecí maso. Navíc ve vnitřnostech, například v játrech, najdete jeden z nejlepších zdrojů železa, které pomáhá proti padání i lámání vlasů.

Čočka. Místo masa si můžete dát luštěniny. Třeba taková čočka je nejen výborným zdrojem železa, ale také biotinu a zinku. Působí tak proti padání vlasů, posiluje vlasové kořínky a navíc skvěle chutná. Mezi přirozené zdroje železa v potravě patří například i oříšky nebo sušené houby.

Mrkev. Ze zeleniny je pro vlasy skvělá mrkev. Obsahuje hodně vitaminu A, který je sice pověstný spíše svým pozitivním vlivem na kvalitu zraku, ale má co nabídnout i vlasům. Vitamin A totiž vlasům dodává lesk. A nejen to, on vlastně působí na stabilizaci mazových žláz, takže je skvělý i proti mastným vlasům. Udržuje pokožku hlavy zdravou a hydratovanou, stejně tak i vlasy, kterým pomáhá proti lámavosti a slabosti.