Jak na novoroční předsevzetí?

5,0 5
2

Přejít na sekci článku:

Pár doporučení, jak dostát novoročnímu předsevzetí

Pár doporučení, jak dostát novoročnímu předsevzetízdroj: unsplash.com

1. Vytvořte si konkrétní představu, tvar.

Spousta lidí chce např. snížit svou hmotnost. Není zase tak složité začít s nějakým cvičením a konkrétním stravovacím programem, ale je třeba přijít na trik, který vám zaručí stálé výsledky a zlepšení v dlouhodobém horizontu.

2. Začněte jíst více zdravých potravin a omezte celkový přísun jídla.

Tento plán obvykle souvisí s prvním bodem a je jeho rozšířenou variantou. Když jste ze všech stran obklopeni nezdravým jídlem, je to poněkud složitější. Ovšem pokud si udržíte pevné odhodlání, nemůže vás nikdo a nic zviklat. Naučte se vnímat lépe své emoce a zjistěte, v jakých případech saháte třeba po sladkostech nebo po nezdravých potravinách. Jídlem se odměňujete nebo trestáte? Zaměřte se na "zdravé" recepty a pokoušejte se sami sestavit nové.

3. Skoncujte už jednou provždy s odkládáním.

Většina lidí má tendence vytvářet si vlastní bariéru v plnění povinností či úkolů tím, že se raději věnují nezávazné zábavě, než aby "tvrdě" pracovali. To ovšem neznamená, že byste si nemohli z práce udělat zábavu. Naopak - je to to nejlepší, co můžete učinit. Ovšem neustálé odkládání vám v tom nepomůže. Budete si muset vytvořit nový systém, abyste se tohoto špatného zvyku nadobro zbavili. Ale jděte na to od lesa a netrestejte se, když se vám to hned nedaří. Důležité však je: VYTRVAT a nevzdávat to!

4. Nahraďte starý zvyk novým.

Další radou je nahradit starý zvyk novým. Tento "trik" málokdo aplikuje a přitom je stěžejní. Pokud máte nějaké naučené chování nebo činnost (případně nečinnost), je třeba nejen přestat s tímto zlozvykem, ale především jej nahradit novým. Tím budou vaše ruce a mysl zaměstnány a nebudete mít čas přemýšlet nad starými zvyky, které se snažíte zlomit. Postupně se z nového zvyku stane rutina. Najednou se jedno ráno podíváte do zrcadla a uvidíte, že jste nějací jiní. :-)

5. Zlepšete své soustředění a duševní dovednosti.

Už po tisíce let se lidé pokoušejí najít způsob, jak vylepšit své zaměření a kognitivní schopnosti. Již starověké civilizace k tomu měly spoustu různých nástrojů. Jednalo se např. o kombinaci mentálních cvičení a využití medicíny na bázi bylin. V dnešní době můžete využít různé relaxační techniky, meditaci apod. Zvýšíte si tím koncentraci a zdokonalíte své mentální schopnosti.

6. Setkávejte se s novými lidmi.

Když člověk sklouzne k rutině, mívá dost často sklon k tomu se zavírat doma a moc nekomunikovat. Tím, že vyjdete ven a seznámíte se s novými lidmi i místy, může hodně napomoci vaší duševní pohodě a zlepšit i vaši kariéru.

7. Zůstaňte aktivní.

Velké množství lidí nemá problémy s nadváhou, ani se cvičením. Ale pokud prosedí většinu času v práci, může to mít nežádoucí vliv na jejich postoje a zdraví. Zkuste najít způsoby, abyste se mohli pohybovat celý den, a ne jen vysedávali u počítače.

8. Získejte větší sebejistotu a dejte si šanci.

Zdravé sebevědomí vám pomůže vést šťastnější a celistvější život. Naučte se věřit sami sobě a pak zjistíte, že si toho ostatní lidé všimnou. Pak už budou mít větší povědomí o vašich názorech, nastane snazší komunikace a následný pracovní postup.

9. Vydělávejte více peněz.

I miliardáři se snaží najít způsob, jak více vydělat. A my, "obyčejní" lidé, se také můžeme pokusit zajistit si další zdroj příjmů, a tak si učinit život lepším. Existuje spousta možností. Tak jen do toho!

10. Zvyšte svou slušnost a kultivovanost.

Dobré mravy byly vždy nezbytnou součástí civilizované společnosti. Jenže bychom si neměli plést hranou a vyumělkovanou zdvořilost s přirozenou slušností a otevřeností. Ta nám otevře dveře k lepšímu propojení s ostatními lidmi.

11. Eliminujte stres.

Zkuste se pozastavit nad dnešním hektickým způsobem života a nad tím, jaký může mít stres destruktivní vliv na náš každodenní život. Stres můžete efektivně zvládat s pomocí různých užitečných technik, cvičením a masážemi počínaje, přes relaxační, např. dechové metody a meditačními technikami konče.

12. Naučte se být ve svém životě spokojenější a šťastnější.

Dokonce i jedinci, kteří si žijí poměrně šťastně, mají stres pod kontrolou a téměř nic jim neschází, mohou být stále nešťastní. Pokoušejte se nalézat radost i v běžných každodenních "malých" věcech a nedovolte, aby vás problémy dostávaly neustále na kolena. Může to trvat delší dobu, ale s jistou dávkou trpělivosti se vám to určitě podaří. :-)

13. Zajistěte si kvalitní spánek.

Pokuste se spát alespoň 8 hodin každý den, mějte dobře vyvětranou a zatemněnou místnost.

K dalším doporučením, která vám pomohou k dodržení novoročního předsevzetí a poté i ke kvalitnějšímu životu, patří tyto: Méně sledujte televizi, omezte kouření, čtěte více knih, zůstaňte v klidu, setkávejte se hlavně s lidmi, se kterými si rozumíte a ne s energetickými upíry. Pokuste se oblékat svým stylem, zkvalitnit sex s partnerem, omezit příjem alkoholu, vyřešit své dluhy a naučte se šetřit. Dělejte si každý den malé radosti. Třeba více cestujte, učte se nový jazyk, najděte si nové hobby, proměňte své koníčky ve svou práci, pokuste se být více nezávislými i ohledně potravin... Zkuste se naučit ovládat své emoce, začněte být zodpovědnější... Buďte kreativnější a vyjadřujte se umělecky... Naučte se čelit svým strachům a nejistotě... Začněte psát knihu nebo blog, udržujte si dobré zdravé návyky. Ale také dělejte laskavé rošťárny, které ostatním neubližují a naopak je pobaví...

Jak se vám článek líbil?