Přejít na sekci článku:
Celostní přístup
zdroj: weleda.cz
První, na co narazíme, začneme-li se o Weledu trochu víc zajímat, je její důraz na celostní přístup. To je poměrně moderní zaklínadlo, ovšem značka s tak dlouhou tradicí naznačuje, že by možná mohlo jít o něco, co nemá s módou a současným trendem tolik společného. Co to totiž opravdu znamená a jak se tento přístup může promítnout konkrétně do kosmetiky? Aniž bychom zabíhali hluboko do filosofie západu či východu (což bychom v tomto případě klidně mohli), můžeme velmi zjednodušeně říct, že celostní přístup je založen na myšlence, že všechno se vším souvisí, že věci a jevy neexistují izolovaně, ale jsou propojeny do logického, fungujícího a materiální realitu přesahujícího celku.
Na tento přístup si začínáme pomalu zvykat v medicíně, kdy stále více lidí chápe, že tělo nelze separovat od duše a že léčba jakéhokoliv fyzického neduhu musí probíhat trochu jinak než oprava auta v servisu. Nicméně vnímat celostně kosmetický produkt není tak úplně běžné a prvoplánově srozumitelné. Kdo se v antroposofii vyzná nebo mu je blízká, nebude mít s tímto pojetím problém, nicméně Weleda není žádnou selektivní značkou a cílí na široké spektrum zákazníků, není tedy od věci se na to podívat blíž.
Na začátek je nutné si uvědomit, že ačkoliv v našich končinách narazíme především na běžnou kosmetickou produkci Weledy, tak je zároveň i velkým výrobcem přírodních a homeopatických léčiv, které tvoří hlavní oblast jejích aktivit. Už toto spojení je poměrně unikátní a není mnoho značek, které by se stejně intenzivně zabývaly přírodními léčivy a kosmetikou. Naznačuje to, že Weleda to s celistvostí myslí vážně a že kosmetika pro ni není jen optický vylepšovač, ale její koncepce jde dál a hlouběji.