Sdílejte článek z magazínu
Zadejte e-mailovou adresu toho, komu chcete článek poslat. Nakonec napište své jméno, ať dotyčný ví, kdo mu článek zasílá.
Článek už putuje dál, děkujeme za sdílení.

Chia semínka: pro zvýšenou odolnost

4.8 5
16

Přejít na sekci článku:

Kdy si nejvíce užít účinků chia

Kdy si nejvíce užít účinků chia zdroj: shutterstock.com

1 Pokud chcete zdravě zhubnout. Chia díky gelové konzistenci zaplní žaludek, zasytí na dlouhou dobu a dodá živiny. Organismus nestrádá, netrápí se zbytečným hladem a vy tak můžete snadněji a zdravě hubnout.

2 Pro zdravé vlasy a nehty. Nenasycené mastné kyseliny podporují zdraví a kvalitu nehtů i vlasů, eliminují jejich třepení i lámání, naopak dodávají lesk, sílu a pružnost.

3 Při zvýšeném krevním cukru. Chia semínka upravují trávení polysacharidů a tím snižují hladinu cukru v krvi. Jsou tak vhodné k pravidelné konzumaci pro diabetiky.

4 Během náročných stresujících období. Chia podporují hydrataci organismu a tím podporují jeho odolnost vůči stresu a napětí, současně zasytí žaludek, dodají potřebné živiny.

5 Pro zlepšení fyzických výkonů. Chia postupně uvolňují důležité živiny a energii, díky tomuto pozvolnému přísunu dokáže tělo podávat skvělé výkony po delší dobu a je odolnější.

6 V rámci vyvážené stravy pokud nejíte maso, živočišné produkty či máte speciální stravovací návyky. Chia jsou bohatým zdrojem železa a nenasycených mastných kyselin, které ve stravě vegetariánů či veganů velice často chybí.

7 V průběhu těhotenství a kojení. Semínka zvyšují odolnost namáhaného organismu, podporují jeho zdraví. Navíc se obsažené prospěšné látky přenáší z matky na miminko.

8 Pro děti. Rychlý vývoj dětského organismu má zvýšené nároky na přísun živin, které chia dokáže hravě pokrýt. Dodává tělu vše potřebné pro vývoj, například dostatek vápníku pro zdravý růst kostí.