Sdílejte článek z magazínu
Zadejte e-mailovou adresu toho, komu chcete článek poslat. Nakonec napište své jméno, ať dotyčný ví, kdo mu článek zasílá.
Článek už putuje dál, děkujeme za sdílení.

5 způsobů, jak zregenerovat plíce, když přestanete kouřit

5,0 5
2

Přejít na sekci článku:

2. Upravte si jídelníček pro zdravé plíce

2. Upravte si jídelníček pro zdravé plíce zdroj: unsplash.com

Pokud jste právě přestali kouřit, pravděpodobně jste také začali vykašlávat spoustu hlenů, které se vám nahromadily v plicích. Proto je dobré vyhnout se některým potravinách, které podporují tvorbu hlenu. Také je vhodné zařadit více zásaditých potravin a nápojů, neboť kouř z cigaret tělo značně okyseluje a dostat do těla co nejvíce antioxidantů.

Vyhněte se potravinám, které podporují tvorbu hlenu!

  • maso
  • mražené polotovary
  • fast-food jídla
  • všechny mléčné výrobky (hlavně smetanové zmrzliny, jogurty, sýry a mléko)
  • potraviny obsahující lepek (hlavně pšenice)
  • umělé cukry

Jezde zásadité potraviny!

Kouření způsobuje, že zvyšuje kyselost pH vaší krve. Příliš kyselých tekutin ve vašem těle může vést až k onemocnění zvané acidóza. Pokud byste tento stav neřešili, můžete si tak způsobit ledvinové kameny nebo dokonce selhání ledvin. Snižte tedy aciditu vašeho organismu zařazením některých potravin do jídelníčku.

  • kořenová zelenina a listnatá zelenina (hlavně mrkve, řepa, špenát, kapusta)
  • jablka, citrony, maliny, borůvky, ostružiny, rybíz, pomeranče, grapefruity, melouny
  • mandle, kaštany, konopná semínka
  • skořice, kari koření, zázvor, kajenský pepř

Obnovte si tkáňové buňky s antioxidanty!

Toxiny obsahují volné radikály a jsou destruktivní ke všem buňkám v těle včetně těch plicních. Antioxidanty jsou pak látky, které neutralizují tu přemíru volných radikálů a chrání orgány před poškozením. A stejně tak podporují obnovu tkáně a orgánů v celém těle. Zařaďte proto do jídelníčku potraviny s vysokým obsahem antioxidantů. Pokud se kouření projevila i na vaší pokožce, zaměřte se na pleťovou péči bohatou na antioxidanty a vyšší množství vitaminu E.

  • borůvky, brusinky, borůvky, hroznové víno
  • artičoky, brokolice, sladké brambory, špenát, kapusta
  • zelený čaj (zvláště matcha čaj)
  • ryby
  • pekanové ořechy, vlašské ořechy, mandle, kakaové boby

Dopřejte buňkám kyslík díky zeleným potravinám!

Kouření nejenže snižuje kapacitu dechu, ale také vede k nedostatečnému okysličení všech buněk v těle. Zelené potraviny jsou jednoduchou možností, jak buňky zase okysličit. Navíc zelené potraviny pročišťují krev i tkáně.

  • sušená šťáva z mladého ječmene
  • spirulina
  • chlorella