Sdílejte článek z magazínu
Zadejte e-mailovou adresu toho, komu chcete článek poslat. Nakonec napište své jméno, ať dotyčný ví, kdo mu článek zasílá.
Článek už putuje dál, děkujeme za sdílení.

Jarní únava

4.4 5
9

Přejít na sekci článku:

10 tipů pro boj proti jarní únavě

10 tipů pro boj proti jarní únavě zdroj: shutterstock.com

1Průběžně posilujte imunitu. Denně konzumujte dostatek vitaminů v podobě čerstvého ovoce i vhodných potravinových doplňků.

2Otužujte se. Alespoň jednou týdně navštěvujte saunu či se sprchujte chladnější vodou. Také si můžete dopřávat dlouhé procházky na čerstvém vzduchu.

3Více se hýbejte. Nemusíte hned chodit do posilovny, bohatě budou stačit i ty zmiňované procházky na čerstvém vzduchu. Skvělým nenásilným a příjemným pohybem je i plavání, aerobic i tanec.

4Nezanedbávejte spánek. Jak se říká, spánek léčí a posiluje a to platí v i případě jarní únavy. Dobře vyspalý člověk daleko lépe odolává problémům a zvýšené zátěži.

5Každý den si vyhraďte na chvíli relaxace. Chvilka odpočinku vám až neuvěřitelně dobije baterky. Stačí se na pár minutek natáhnout po obědě, napustit si horkou vanu s voňavými éteráky nebo si jen tak sednout se skleničkou vína.

6Eliminujte stres. Sice se to snadno říká, ale je to tak. Relaxujte, choďte na procházky, dopřávejte si své oblíbené aktivity. Využijte každou příležitost k odpočinku, zkuste si zajít na masáž či do solné jeskyně.

7Choďte na sluníčko. Jakmile vysvitne, vystavujte se jeho paprskům, jak jen to půjde. Nejenom, že vám pobyt na slunci zvedne náladu a budete se po psychické stránce cítit lépe, sluneční paprsky také podporují tvorbu vitaminu D v těle.

8Odlehčete svůj jídelníček. Vyhněte se mastným jídlům a nadbytku masa, naopak zařaďte dostatek čerstvé zeleniny a ovoce, jezte více luštěnin a čerstvých zelených potravin. Na jaře jsou ideální nejrůznější naklíčené luštěniny, řeřicha i vojtěška.

9Detoxikujte organismus a zbavte tělo škodlivin. Přidávejte si každé ráno do ovocného džusu zelené potraviny nebo držte pár dní ovocný či zeleninový půst. Hned se budete cítit lépe a lehčeji.

10Pijte dostatek tekutin. Nejvhodnější je čistá voda pokojové teploty nebo bylinný čaj. Vodu si navíc můžete ochutit vymačkanou citronovou šťávou, javorovým sirupem nebo čerstvými lístky máty. Naopak omezte konzumaci kávy a alkoholu.