Nemáte maséra? Zkuste automasáž!

4,4 5
8

Nemáte maséra? Zkuste automasáž!zdroj: istockphoto.com

Máte ze stresu máte zatuhlá ramena a krk a chcete si pomoct sami? Není nic jednoduššího než se naučit pár základních „chvatů“ a poradit si s bolavými zády vlastnoručně. Samozřejmě že nic nenahradí dlouhou masáž od profesionálního maséra, ale jako první pomoc si vystačíte i sami. Není na tom nic těžkého. Ostatně většina z nás si automasáž často vlastně provádí. A dokonce do ní i intuitivně zapojuje akupresurní body. Když bolí hlava, tak si automaticky masírujete spánky? Při roztírání krému na nohy si zároveň promasírováváte jednotlivé prsty, protože je to příjemné? Vidíte? Vaše tělo vás samo navede a nenechá vás si nějak ublížit. Automasáž má právě tu největší výhodu v tom, že vy sami cítíte, jaký tlak je třeba vyvinout a kdy už je to moc, což ani nejzkušenější masér nepozná, pokud mu to sami neřeknete.

Účinky masáže

Ať už si masáž provádíte sami nebo se necháte masírovat, rozhodně děláte hodně dobrého pro své tělo. Taková masáž má totiž spoustu pozitivních účinků na celý organismus. I pokud si masírujete třeba jen obličej, masáž skrz nervový systém, akupresurní body a meridiány pozitivně působí i na ostatní části těla. Masáž rozproudí krev a urychlí tak látkovou výměnu – odplavování škodlivých látek z těla a přísun potřebných živin. Že výměna látek proběhla, poznáte jednoduše tak, že se vám většinou po kvalitní masáži chce čurat, protože se tělo prostřednictvím moči potřebuje zbavit nahromaděných uvolněných škodlivin. Účinky masáží můžete znásobit tak, že do masážního oleje (pokud nemasírujete nasucho) přidáte kapku éterického oleje a necháte na sebe působit i jeho příjemnou vůni.

Masáž hlavy

Masáž hlavy můžete provádět krouživými pohyby buď nasucho, nebo zapojit krátkou masáž do vaší péče o vlasy a při nanášení šamponu či kondicionéru zároveň pokožku hlavy i zlehka promasírovat. Nebo si můžete po umytí vlasů pokožku hlavy namasírovat kvalitním rostlinným olejem s kapkou éterického, třeba rozmarýnového, oleje. Rozmarýnový olej osvěží nejen pokožku hlavy, ale i vaši mysl, urychluje růst vlasů a zároveň díky antibakteriálním účinkům bojuje proti tvorbě lupů. Směs rostlinného a éterického oleje pak můžete nanést i na vlasy a po masáži nechat působit jako masku.

Při masáži hlavy navíc zažijete opravdu hlubokou relaxaci. Je totiž nejen extrémně příjemná, na hlavě se totiž nachází spousta nervových zakončení, ale zároveň má i sama o sobě příznivý vliv na růst a kvalitu vašich vlasů. Pravidelná masáž hlavy totiž zlepšuje prokrvení pokožky hlavy a zefektivňuje tak výživu vlasových kořínků. Při masáži hlavy nezapomeňte promasírovat i uši. Právě na těch je totiž celá řada akupresurních bodů, které mají vliv prakticky na celé naše tělo. Uši mají tvar obráceného plodu v děloze a poskytují nám tak poměrně přesný návod na to, který akupresurní bod stimulovat, pokud vás bolí například břicho.

Při masáži hlavy nesmíme zapomínat ani na obličej. Ta má kromě relaxačních účinků i skvělý omlazovací účinek. Opět za něj vděčíme především jejím prokrvujícím účinkům a také uvolnění jednotlivých mimických svalů. Nejjednodušším masážním tahem jsou nejspíše drobné jemné kroužení pomocí konečků prstů, podobně jako když si čistíte pleť. Masáž obličeje můžete spojit i s obličejovou gymnastikou a poté celou péči o obličej završit peelingem a maskou. Kromě zkrášlení pleti a zaslouženého odpočinku uděláte i hodně pro své zdraví. Podle tradiční čínské medicíny se totiž na obličeji nacházejí oblasti, které jsou propojeny s jednotlivými orgány – například tváře jsou spojeny s plícemi, čelo s tenkým střevem, brada s tlustým střevem a oblast mezi obočím je odrazem jater. Podle toho, jak tyto části vašeho obličeje vypadají, můžete poznat i to, jak na tom vaše vnitřní orgány jsou.

Masáž nohou

Nohy si zaslouží relaxační masáž nejen po dlouhé túře, ale nejlépe každý den při nanášení krému nebo rostlinného másla. Přece jen dostávají pořádně zabrat, ať už tím, že na nich celý den stojíme, nosí nás, kam si vzpomeneme, nebo je naopak trápíme tím, že celý den sedíme, nezvedneme se od počítače a nedopřejeme jim potřebné protažení a pohyb. A protože chceme, aby nás ještě nějakou dobu po světě nosily, je dobré si je alespoň trochu udobřit.

Masáž nohou může být jen velice krátká, kdy při nanášení krému promasírujete a pořádně prohnětete chodidla, ale můžete ji protáhnout i na celé nohy a zastavit se až na hýždích. Masírujte krouživými pohyby směrem k srdci, na nohách výš už potom tahy směřujte stále k srdci, ale zároveň je navádějte na mízní uzliny do třísel. Zrychlíte tak proudění lymfy, ulevíte pocitu těžkých nohou a zároveň i pomůžete pokožce v boji proti celulitidě. Masáž celých nohou není vhodná v případě, že máte křečové žíly nebo jste v pokročilém stupni těhotenství. V takovém případě se zaměřte jen na masáž chodidel.

Masáž rukou

Ruce si zaslouží nadstandardní péči úplně stejně jako nohy. Celý den jsou v neustálém zápřahu, a to i v době, kdy jsou nohy prakticky neaktivní a vy jen ťukáte na klávesnici od počítače nebo klikáte na myš. Právě tato jednostranná práce může být pro prsty a zápěstí zátěží. Pokožka na rukou si také protrpí své při kontaktu s čisticími prostředky během úklidu a také se na ní jako první podepisují horko, mráz, vítr a další povětrnostní vlivy.

Každý večer při nanášení krému na ruce jim můžete věnovat i krátkou masáž. Alespoň jednou týdně jim pak věnujte zvýšenou péči. Před masáží udělejte peeling, potom samotnou masáž s olejem nebo rostlinným máslem. Pokud se masážní přípravek vstřebá, je to znamení, že je pokožka opravdu hodně vysušená a potřebuje péči navíc. Po masáži tak můžete ještě přidat masku na ruce a pak už jen relaxovat. Maska na ruce vás totiž donutí k opravdu 100% odpočinku. Mnoho žen si totiž nanese masku na obličej a jde něco dělat, ale co můžete dělat s rukama zapatlanýma od masky?

Masáž krku a zad

Ramena a šíje odnáší náš zrychlený životní styl snad ze všech částí těla nejvíce. Na nich se opravdu hodně odráží náš psychický stav. Usazuje se v nich všechen ten stres a starosti. Při zvýšené psychické zátěži často vytahujeme ramena nahoru k uším a zároveň se hrbíme. Možná proto, abychom tu tíhu, obrazně řečeno, unesli. Dlouhé sezení v kanceláři a hrbení se za počítačem (s často špatně nastaveným monitorem) tomu moc nepřidává.

Kromě bolesti ramen a zad vás může z dlouhého sezení bolet i v kříži. Na bolesti v kříži pak mohou více trpět ženy, u kterých to může být jeden z projevů PMS. Ztuhlé svaly v okolí krční páteři pak navíc mohou vést i k bolestem hlavy. Promasírováním krčních svalů se tak můžete zbavit i bolestí hlavy či zmírnit migrénu stresového původu. Jemná masáž v křížové oblasti zmírní nejen bolest zad, ale také břicha před nebo v průběhu menstruace. Pro zvýšení účinku masáže proti menstruačním bolestem můžete použít pupalkový olej, který obsahuje přírodní fytoestrogeny a pomáhá tak uvést hormonální nerovnováhu do pořádku.

Jak se vám článek líbil?