Sdílejte článek z magazínu
Zadejte e-mailovou adresu toho, komu chcete článek poslat. Nakonec napište své jméno, ať dotyčný ví, kdo mu článek zasílá.
Článek už putuje dál, děkujeme za sdílení.

Hubnutí po svátcích: trvale a bezbolestně

5.0 5
4

Přejít na sekci článku:

7 tipů pro zdravé hubnutí

Tipy pro zdravé hubnutí zdroj: shutterstock.com

I když si budete každé ráno dopřávat zelené potraviny nebo pravidelně popíjet Aloe vera šťávu, přesto byste neměli zapomínat na několik bodů, které je důležité dodržovat nejenom při hubnutí. Pokud nechcete, aby se vám vaše váha vrátila, měli byste se těmito radami řídit dlouhodobě.

1Nezanedbávejte pitný režim a vypijte alespoň 2,5 litru čisté neperlivé vody či neslazeného čaje denně. Pokud chceme být úplně přesní, dospělý člověk by na 1 kilogram své tělesné váhy měl vypít 40 mililitrů tekutiny denně.

2Nebojte se pohybu, nejlépe na čerstvém vzduchu. Nejezděte výtahem ale vyběhněte do schodů, vystupte o zastávku dříve a jděte domů pěšky, choďte na procházky. Cvičení při hubnutí nemusí nutně znamenat jenom fitness centrum.

3Vyvarujte se alkoholu. Ačkoliv je hodně kalorický, vždycky je po něm hlad a vyvolává nutkání pozdě v noci vyjídat zásoby v lednici.

4Jídlo si rozdělte do malých porcí, aby vás během dne nezastihl hlad a vy jste nezamířili do nejbližšího fast foodu. Nejideálnější je mít připraveno 5- 6 porcí, podle toho, jak dlouhý den máte. Počítejte se snídaní, dopolední svačinou, obědem, odpolední svačinou, první večeří a druhou večeří.

5Noste s sebou zdravé laskominy a malé svačinky pro případ náhlého hladu, abyste stejně jako v předchozím bodě neskončili s majonézovou bagetou v ruce. Vhodné jsou kvalitní tyčinky z ovesných vloček bez přidaného cukru ( a té dobré jogurtové polevy), tyčinky s ořechy oslazené medem, sušené neproslazené ovoce nebo čerstvá zelenina.

6Nebojte se čokolády. Sice to neznamená, že můžete na posezení slupnout půlkilovou tabulku, avšak pokud si čas od času dáte kostičku dvě kvalitní hořké čokolády, nemusíte mít výčitky. Naopak, čokoláda s vysokým obsahem kakaa je zdravá.

7Nenakupujte hladoví. Znáte to: hlad má velké oči a když půjdete na nákup s kručením v žaludku, koupíte akorát spoustu zbytečností, které jsou kalorické, nezdravé a tučné. Takže: před nákupem se nasvačte. Pokud se přesto bojíte, že vám ujede ruka, připravte si nákupní seznam a poté se jím v obchodě striktně řiďte.