Milovaný nebo nenáviděný podzim?

5,0 5
4

Milovaný nebo nenáviděný podzim?zdroj: unsplash.com

Pro někoho je podzim symbolem něčeho hezkého a pozitivního. Má ho prostě rád, ať už jen třeba kvůli tomu, že špatně snáší vedra a ta konečně opadla. Pro druhé bude podzim symbolem nachlazení, sychravého počasí a každoroční deprese. Ať už patříte do kterékoliv skupiny, pojďte si s námi podzim zamilovat!

Jak že se vyslovuje „hygge“?

Je to úplně jedno! Hlavní není to slovo, ale atmosféra a schopnost užít si přítomný okamžik. Kdy jindy relaxovat naprosto bez výčitek než právě na podzim? Můžete vytáhnout měkoučké huňaté svetry, více oceňovat váš pohodlný gauč, péct výborné jablkové koláče se skořicí, zapalovat (a potom sfoukávat) svíčky, obědvat dýňové polévky, znovu objevovat své oblíbené čajové směsi, chodit na procházky do přírody, aniž byste po hodině dostali úpal a koláče měli i jinde než v troubě, přečíst dlouho očekávanou knížku, sbírat ořechy a třeba šípek… Nezní to dokonale? Komu se po tomhle výčtu stále nerozzářily oči a zrovna přemýšlí o tom, jak je to na houby, že je léto v tahu a zima za dveřmi? Není čas ztrácet čas, protože roční období nezměníte!

Podzimní deprese

Můžete se přestěhovat někam, kde bude líp, ponořit se do každoroční podzimní deprese, nebo se trochu hecnout a začít hledat na podzimu jeho pozitiva a pořádně si ho užít! Jediná fyzická překážka, která vás může trochu brzdit, je menší množství slunečního záření, které způsobuje nedostatek vitaminu D. Tomu se dá částečně předejít zvolením vhodné stravy obsahující vitamin D, která je, ale, bohužel pro vegany, z velké části živočišná (např. vaječné žloutky nebo mořské plody). Další variantou jsou přírodní doplňky stravy s vitaminem D, třeba Terranova Health Vitamin D3, který ocení i zmiňovaní vegani. Vitamin D3 v nich obsažený se totiž získává z lišejníku. No a hlavně – jakmile vyjde slunce, snažte se jít ven! Čerstvý vzduch a sluneční záření vám udělají skvěle na těle i na duši.

Objevte nové výzvy

Podzim je vhodné období nejen k relaxaci, ale i k objevení nových výzev. Pokud zrovna máte čas a na venkovní aktivity to nevypadá, zkuste se zamyslet nad tím, co jste rádi dělali jako děti. Bylo to malování? Skládání lega nebo puzzle? Zpívání písniček? Navlékání korálků? Udělejte to znovu! Možná jste se vždycky chtěli naučit cizí jazyk, šít, kreslit nebo vyřezávat… udělejte to! Možná jste chtěli vymyslet, co budete dál dělat za práci, zamyslet se, co od života chcete, nebo založit fotoalbum, rodinu:) či deník? Udělejte to! V létě se pořád něco musí… musí se jít ven, protože je krásně, musí se jet k vodě, protože je teplo, musí se vyprat, protože svítí slunce, musí se jet uklízet na chatu, než bude moc zima… A na podzim? Na podzim to není o tom, co musíte, ale o tom, co chcete! Tak chvíli vypněte televizi a poslechněte si místo ní své vnitřní já…

10 tipů, jak si zamilovat podzim

1. Udělejte si to doma hezký
Vzhledem k tomu, že doma budete trávit asi o něco víc času než v létě, tak byste se tam měli cítit příjemně. Co třeba nějaká přírodní bytová vůně, relaxační hudba a teplá měkká deka k zachumlání?

2. Když to půjde, vyražte do přírody a sbírejte
Není špatného počasí, ale pouze špatného oblečení! Cestou sbírejte energii, ořechy, houby, jablka, šípek, kaštany… A pak z nich něco hezkého vytvořte nebo jimi potěšte své blízké.
TIP: Víte, že existuje mapa samosběrů?

3. Myslete pozitivně
Zkuste si říct, čeho všeho si na svém životě nebo tomto konkrétním dni ceníte, za co jste vděční. Co se vám povedlo, co hezkého chcete zažít, na co se těšíte.

4. Dopřejte si zasloužený odpočinek
Pořádně se vyspěte a zvolněte tempo.

5. Udělejte si na sebe čas
Ale nějak smysluplně, ne že to zase odfláknete u počítače.

6. Udělejte si čas na své blízké
Pozvěte je na návštěvu, zajděte do kina, čajovny nebo na skleničku.

7. Najděte si nějaký koníček
Objevte něco, co vás bude bavit! Uvidíte, že se pak vše bude jevit v mnohem lepších barvách.

8. Naučte se žít a být sami se sebou
To je docela velký oříšek, ale postupnými kroky dojdete k cíli. Zkuste mít občas doma ticho nebo jít sami na delší procházku.

9. Meditujte
Meditace není jen pro mnichy a jogíny. Zkuste si na chvíli v klidu pohodlně sednout a na nic nemyslet (pravděpodobně přijdete na to, že je to docela dřina:)). Pro začátek pomůže i pár minut denně. I váš mozek potřebuje odpočinek!

10. Dělejte si radost
Čímkoliv, co máte rádi. Třeba hezkým filmem, výletem, dobrým jídlem, vytouženou věcí, dobrou knížkou, vůní vzduchu po dešti nebo společností někoho, koho máte rádi!

Nákupní seznam: Dary přírody proti stresu

Čelit stresu s přírodou je velmi příjemné. Zkuste si zapálit aromalampu, nakapejte do ní uklidňující éterický olej a pozorujte mihotavý plamínek svíčky. A ještě si k tomu můžete uvařit voňavý bylinkový čaj.

Jak se vám článek líbil?