Tipy na zdravějšího Mikuláše

5,0 5
3

Tipy na zdravějšího Mikulášezdroj: biooo.cz

Čokolády, sušenky, tyčinky, lízátka, sladké pečivo, bonbony… Každý si pod pojmem „sladkosti“ představí něco jiného podle toho, co má sám rád. V dnešní době jsou sladkosti a jejich podávání dětem téma nejednoho sporu. Poradíme vám, jak jim dopřát co nejzdravější mlsání a zároveň nemuset nadělit jen uhlí a brambory:).

Kuličky od Govindy

Tyhle kuličky budou největším kompromisem mezi zdravou stravou a uspokojením touhy po sladké chuti. Jejich základem je hlavně sušené ovoce. Ať už máte chuť na kokos, datle, mango nebo třeba ananas. V jejich nabídce najdete kuličky s čokoládou, s oříšky a semínky, slazené agávovým sirupem, nebo takové, které jsou úplně bez cukru. Většina produktů Govinda je navíc vyrobena a usušena při teplotě do 42 °C, takže může nést označení raw.

Kvalitní čokolády

Není čokoláda jako čokoláda! Vybírejte takovou, která má ideálně vysoké procento kakaa, nebo alespoň kvalitní složení. Originálními chutěmi vás určitě překvapí čokolády od belgické firmy Dolfin. Obsahují přírodní složky nejvyšší kvality, tedy v nich nenajdete žádné levné tuky nebo nehodnotné suroviny. Dolfin se navíc aktivně zajímá o problematiku globálního oteplování a kromě snížení emisí z vlastní výroby o 15 % se účastní také projektů, které tento problém celkově řeší.

Oblíbené ovoce

Pokud mikulášský balíček doplníte oblíbeným ovocem, určitě neuděláte chybu. Pokud zrovna neseženete čerstvé, není problém koupit i nějaké sušené. Ovoce nebo dokonce superovoce můžete najít i v některých zdravých šťávách například v Hanoju Goji Premium 100% šťávě nebo Hanoju Graviola pyré. Tyto šťávy jsou bez přidaného cukru a navíc zdraví prospěšné. Obsahují spoustu vitaminu, které v zimním období přirozeně posílí imunity vašich dětí.

Něco trochu jiného

Nemusíte za každou cenu dětem nadělovat jen jídlo. Určitě nepohrdnou ani nějakou přírodní voňavou drobností. Z vlastní zkušenosti můžeme doporučit dětskou přírodní zubní pastu, která má lehce sladkou chuť a zároveň se nemusíte bát, když dítě trochu (ne)chtěně spolkne. Pasty obsahují xylitol, který je právě zmiňovanou sladicí složkou a zároveň prospívá i zdraví zubů a ústní dutiny. Většina dětí miluje koupání, ale na barevné voňavé koupelové koule určitě nalákáte i zarputilé odpůrce koupání. Navíc krásně zvláční a hydratují zimou namáhanou pokožku.

Na co si dát u sladkostí pozor

Když pomineme to, že výživová hodnota většiny sladkostí je opravdu mizivá, nabízí nám rychlé cukry ještě několik dalších úskalí jako například:

  • Závislost - cukr a jeho sladká chuť je opravdu návyková, pokud nechcete mít doma malého tlouštíka s aspirací na zdravotní problémy, omezte ho co nejvíce
  • Záludné složení - kontrolujte složení výrobků, spolu s cukrem najdete ve spoustě konvenčních sladkostí umělá barviva, konzervanty a jiné přidané látky, kterými vašemu dítku rozhodně neprospějete.
  • Sladké jako odměna - nedávejte sladké dětem za odměnu, uměle jim tak navýšíte atraktivitu sladkostí a budou je více vyžadovat.
  • Výkyvy nálad - rychlé cukry způsobují v těle výkyvy hladiny krevního cukru, na což děti reagují mnohem více než my dospělí. Pokud je vaše dítě náladové, mrzuté nebo hyperaktivní, zamyslete se, co „dobrého“ jste mu předtím naservírovali.
  • Řešení nepříjemné situace - nenabízejte dětem sladké, pokud mají nějaký emoční problém. V dospělosti to může způsobit, že každou nepříjemnou situaci budou řešit nadměrnou konzumací cukrů, aby se uklidnily.
  • Absence hladu - cukr uspokojí hlad, takže dítě pak nemusí chtít jíst. Proč by jedlo ty brambory se zeleninou k obědu, když bude vědět, že stačí chvíli počkat a maminka mu ze zoufalství, aby vůbec něco snědlo, dá buchtičku plněnou čokoládou?
  • Slazené nápoje - pravděpodobně hodně rychle zapříčiní to, že dítě už nebude chtít vypít obyčejnou vodu nebo čaj bez cukru.
Jak se vám článek líbil?