Tichý zabiják stres

5,0 5
1

Tichý zabiják streszdroj: shutterstock.com

Většinou máme pocit, že stres k našemu životnímu stylu tak nějak patří. Zvykli jsme si a často už ani nerozlišujeme, jestli ho zažíváme opravdu nebo jde o společenský status. Stresuje nás kdeco - studiem počínaje a nepříjemnou tchýní konče. Ale skutečný stres není legrace a už vůbec nemá co být součástí našeho běžného života. Nejde totiž jen o psychiku, stres vede k vážným zdravotním potížím, které se mohou manifestovat prakticky jakkoliv - sníženou imunitou, vysokým tlakem nebo třeba infarktem. Můžeme ho ale z našeho života skutečně eliminovat nebo se jen musíme naučit s ním nějak žít?

Přejít na sekci článku:

Jak na stres

Stres není něco, s čím bychom se měli smiřovat jako s daným stavem. Jde odstranit ze života poměrně efektivně, ale vyžaduje to trochu úsilí a dost odhodlání. A jsou chvíle, kdy na to nemáte čas. Proč? Protože jste ve stresu, přece, to se rozumí… A v tu chvíli potřebujete rychlou, efektivní a ideálně na vlastní aktivitu nenáročnou pomoc, osobně rozvíjet se budete potom. Taky to tak často máte? Nejste sami. Jak říkal Machiavelli, největší lidskou slabostí je to, že člověk nepočítá s bouří, když je pěkné počasí. Se stresem se to má obdobně. Když není, není co řešit, když je, je na nějaké komplexní řešení pozdě. Ale nezoufejte, i v takových případech se najdou čistě přírodní prostředky, které vám pomohou.

Jak na streszdroj: biooo.cz - Mája Ráblová

Stres je jednou z hlavních příčin nadužívání jak antidepresiv, tak analgetik. Protože ačkoliv si to často neuvědomujeme, tak má i velmi fyzický rozměr, protože prokazatelně poškozuje organismus na buněčné úrovni a pokud trvá příliš dlouho, může způsobovat skutečně závažné problémy. Navíc jakékoliv chronické zdravotní potíže se kvůli stresu výrazně zhoršují. Je tedy skutečně na místě mít v záloze pár pomocníků, kteří nám pomohou z nejhoršího, ale ani na ně bychom se neměli obracet až ve chvílích, kdy už je skutečně nejhůř.

Přestože se to nedá říct úplně přesně, tak každý ze zkušenosti dobře ví, co ho nejčastěji stresuje. Takže alespoň trochu se připravit a něco málo předvídat možné je. Protože stres je vlastně tlak, situace, kdy máme pocit, že běžíme před rozjetým vlakem a nemáme kam uhnout a už to přestává být legrace, i když na začátku to možná bylo motivující. Takže je přece jen lepší zachytit už počátek, kdy je nám jasné, že to s námi asi půjde z kopce, ale stále ještě máme dost sil. Přírodní prostředky jsou sice efektivní dostatečně, ale nemůžeme čekat zázraky. Co si tedy nachystat jako první pomoc, pokud je nám jasné, že se situace začíná vyostřovat? Pojďme se podívat na pět nejspolehlivějších bojovníků se stresem.